34. Bocekova cesta a varianty (VI,A0) 7h

K. Bocek, M. Šádek 25.8.1949
Zima: J. Mlezák, F. Veigl, 16.4.1956

Varianty:
34a. Komínom - (VI), dve dĺžky.
34b. Kombinačný variant (VI), J. Beneš, L. Sulovský, zima 1976
34c. K.B. variant (IV+), K. Böhm, M. Michalík, 21.9.1982

Opis Bocekovej cesty AP: Pravou polovicou steny. Nástup z trávnatého trojuholníka asi 30 metrov vpravo od päty Y Stanislawského komína. Malou, na východ obrátenou stienkou hore na trávnatú plošinku, z ktorej ľavým kútom na jej trávnatý vrchol. Po trávnatej lávke, dobre viditeľnej od plesa, oblúkom hore a doprava na jej koniec do výrazného žliabku 40 m. Žliabkom hore asi pol dĺžky lana pod previs, ktorý obchádzanie niekoľko metrov pod ním. Vpravo po hrebienku na trávnatú plošinku tesne pod previsom. Z nej stienkou pozdĺž zárezov na ďalšie trávy pod veľkým previsom. Odtiaľ mierne hore, potom traverz trávy pod veľkým previsom. Odtiaľ mierne hore, potom traverz doľava na koniec trávnatých lávok, asi 10 m. Nad sebou vidíme šikmo hore doprava stúpajúcu jemnú trhlinu, ktorá sa o niekoľko metrov vyššie rozširuje v úzky, krátky komínik. Ním hore, krajne ťažko, na trávy nad komínikom a odtiaľ po lámavej skale porastenej trávou šikmo doprava, až sa znova priblížime k nášmu hlavnému zárezu, 30 m. Ďalej po lámavej skale na veľké trávniky, pretínajúce pásmi polovicu dolnej časti steny. Po nich pod širokú, výraznú stenu. Mierne vľavo na skalnatú pyramídu s plochým bielym balvanom, kamenný mužík (tzv. Bocekov mužík). Previsom, živý rebrík, do Šikmo doprava prebiehajúceho 2-metrového žliabku, odkiaľ 3 m. hore, krajne ťažko, krok doľava a ďalších 30 m. žliabkom Šikmo doprava na skalnatý stupeň. Z neho cez hladkú skalu traverz k čiernemu kútu, ktorého ľavou bielou stienkou hore a 2 m. pod koncom stienky neobyčajne ťažký traverz doprava do ľahšieho terénu, pevná skala. Ďalej pokračujeme širokou priehlbinou, smerujúcou najprv šikmo doľava, potom hore až na vodorovnú lávku pod prvým Štítom (dnes Bocekova veža). Po lávke doľava na Nemecký rebrík. Opis hornej časti výstupu pozri č.53.