4. Puškášova cesta (VI,A1,RP6+) 4h.

A.Kortvélyessy - A.Puškáš 15.7.1947 info AP VII/46 K395

JZ pilier opancierovaný platňami meria asi 270 metrov a ohraničuje z ľavej strany JZ stenu Volej veže. Prístup pod pilier. Ako prí prístupe pod JZ stenu, ale od Vyšného Žabieho plesa šikmo vľavo po sutine pod JZ pilier. Vstup do piliera je uprostred rebra, kde vybieha trojuholníková ostroha. Od nej kúsok doprava, cez prvý previsa ďalej medzi blokmi 25 m. hore na trávnatú plošinku. Odtiaľ 7 metrov šikmo vľavo trhlinou, potom hore ľahším terénom na lávku. Z jej pravej strany priamo hore pomocou trhliny odštiepeného bloku na začiatok platní. Smer ďalšej cesty nám ukážu veľké previsy, pod ktoré sa tiahne škára. Tu sa začína najťažší úsek výstupu. Od škáry doľava cez previs 15 metrov hore. Potom doprava v hladkých platniach /odštiepené lupene/ sa tiahnúcou trhlinou 10 metrov (VI, záchyty len na ruky) na šikmú platňu pod obrovskými prevismi. Z platne hore cez previs (A1) do kúta, ním hore cez previs a ďalej 10 metrov hore do dosť širokej pukliny. Touto hore a potom traverz na plošinku stanovište nit,(veľké previsy zostávajú po pravej strane). Z plošinky rebrom rovno hore na vrch JZ steny a hrebeňom na vrchol veže.

Pozri aj foto v "Iné užitočné info" pri stene. See photos in "Other useful info."