3. Komín (II-III) a var.3a 3-4h.

3. Komín (II-III) a var. 3a 3-4h.
I. Franková, M. Bobovčák, 4. 3. 2012., lezené súčasne
Pozn. Možno lezené aj skôr.

Ľavé rebro je oddelené sprava širokým kuloárom od rebrovitého výšvihu, ktorého ľavá strana je porastená kosodrevinou. Nástup je v komíne, ktorý je vpravo od spomínaného výšvihu. Komínom s ľadíkmi a glazúrami až pod skalnú bariéru, ktorá ho uzatvára. Traverz doprava na trávnatý výšvih. Ďalej doľava hore ponad bariéru smerom k vrcholu spomínaného výšvihu. Potom plochým pilierom, ktorý sa vypína nad kuloárom. (cesta 2), alebo tesne vpravo od neho strmým snehom až k miestu kde vrcholí ľavé rebro. Odtiaľ spoločne plochým pilierom na vrchol. Za tvrdého snehu ideálna zimná túra.

3. Variant 3a (III)
Andrzej Biborski, 30.12.2015

Opis PL:Dnia 30.12.2015 przeszedłem wariant na wschodniej ścianie Soliska Strbsko-Mlynickego: Wejście jak start drogi Medvec-Sim (droga nr 4), z żlebika startowego w lewo na skalno-trawiaste żeberko (III) i dalej przez kosówki i śniegami do połączenia z drogą Franková - Bobovčák (droga nr 3) nad kominem i dalej tą drogą.
Opis EN: On December 30th 2015, I climbed east face of Solisko Strbsko - Mlynickie. I made a variant to the route Franková - Bobovčák (route #3)by starting as the route Medvec - Sim (route #4) but escaping to the left to the small rocky-grass rib (III) and then upwards through “kosówka” and snow to join Franková - Bobovčák route.