Home      Žabí kôň - 2300 m
Výber steny / Face selection:    S
Popis:

Populárny štít v hlavnom hrebeni Vysokých Tatier zaujímavého tvaru. Od Žabej veže ho na západe oddeľuje Vyšné Žabie sedlo. Na východe susedí cez Žabie sedlo so Západnou Žabou vežou, ktorá je súčasťou západného hrebeňa Rysov. V jeho južnej stene vedie niekoľko krátkych ciest. Pre svoju expozíciu a úzky V hrebeň (skalné kone) je štít horolezcami často vyhľadávaný. Okrem V hrebeňa je často lezená aj Häberlainova cesta stredom Južnej steny. Cesty sú krátke, skala je však pomerne pevná a poskytuje pekné exponované lezenie.
Prístup pod J stenu: (Pozri aj druhé foto steny) (II) 1 hod. 1. Od Popradského plesa: modrou turistickou značkou do Mengusovskej doliny. Na rázcestí doprava červenou značkou do Kotliny Žabích plies. Za Veľkým Žabím plesom opustíme chodník ďalej vedúcim serpentínami na Rysy a ideme doľava do Kotlinky pod Žabím koňom. Na konci kotlinky pokračujeme vľavo, v smere Vyšného Žabieho sedla, trávnato-skalnatým terénom (nebezpečné za mokra). Pod sedlom doprava na trávnatý pás, ktorým sa dostaneme pod J stenu (1,5 hod.).V nástupe Häberlainovej cesty je osadený borhák (jaskyňka a previsnuté zuby)
2. Praktický prístup na trávnatý pás pod štítový blok je z Volej kotlinky (viď prístup k Volej veži) cez Tylkovu štrbinu (0,5 hod.).
3. Prístup do Žabieho sedla: v závere Kotlinky pod Žabím koňom odbočíme doprava do masívu Západnej veže nad Žabím sedlom. Serpentínami, v trávnato-skalnatom teréne, vystupujeme až na plošinu v hrebeni nad Žabím sedlom. Z plošiny zlaníme 10 metrov do sedla (0,5 hod.). Do Žabieho sedla sa dá dostať aj priamo z Kotlinky pod Žabím koňom – výstup nedoporučujeme, kvôli obtiažnosti a lámavosti terénu (Z. Brabec – P. Prachtěl, 16. 7. 1963, 1,5 hod., VI).

Zostup:

Zostup z vrcholu Žabieho koňa Z hrebeňom (III) 30 min. Krátkym hrebeňom ku západu (značené žltými bodkami na skale) ku zlaňovaciemu kruhu. Zlanenie asi 20 m vzduchom do malého sedielka medzi výšvihom a malou vežičkou. Traverz exponovaným hrebeňom za vežičku k ďašiemu zlaňovaciemu kruhu. Zlanenie 25 m na juh pod južnú stenu Žabieho koňa. Exponovaným trávnato suťovým chodníčkom spod J - steny do kotlinky pod Žabím koňom - pozri prístup pod J-stenu.