Home      Volia veža - 2355 m
Výber steny / Face selection:    SW
Popis:

Prostredný, najmarkantnejší vrchol Volieho chrbta v hlavnom hrebeni Vysokých Tatier. Na V ho od Žabej veže oddeľuje Východná Volia štrbina a na SZ od Hincovej veže zubatý, ale rovný hrebeň v ktorom je päť štrbín ; z nich posledná tesne pod vrcholovou kupolou sa nazýva Veľká Volia štrbina. Volia veža patrí medzi najvyhľadávanejšie horolezecké štíty. JZ stena meria 200 metrov. Sprava ju ohraničuje J hrana, zľava JZ pilier. Úpätie steny v celej šírke pretína trávnatá polica, z ktorej je vlastný vstup do steny . Prístup na policu je buď priamo v spádnici, alebo, výhodnejšie, sprava od žľabu, ktorý vedie do Východnej Volej štrbiny. Všetky horolezecké výstupy JZ stenou vedú v pevnej skale a stretávajú sa v styčnom bode JZ steny, ktorý spája s vrcholom štítu krátky vodorovný J hrebeň. Pristup pod JZ stenu: Od Horského hotela pri Popradskom plese do Mengusovskej doliny modrou značkou, potom červenou značkou doprava do Žabej doliny nad Žabie plesá (1 a 1,2 hod.). Tu chodník opustíme a dáme sa doľava cez trávnatú vyvýšeninu. Prekročíme potok v protiľahlom trávnatom svahu po znateľnom chodníku vystupujeme k Vyšnému Žabiemu plesu (2 hod.). Od plesa šikmo doprava hore sutinovým svahom pod JZ stenu (1/2 hod.)

Zostup:

1.Zostup - Praktický zostup - zlanením cez cestu č.9 - Puškášové narovnanie a ďalej Stanislawského cestou. V komíne je zlaňovacia reťaz. Po zlanení do jaskynky pod komínom kde je 2. stanovište Stanislawského cesty č.10 /2 borháky/. Ďalšie zlanenie na 1. stanovište /2 borháky/ cesty č.10. Odtiaľ zlaníme na rampu pod stenou. Pozor na voľné skaly najmä v hornom komíne. Zlanenia sú budované na - 50 metrov. Borháky osadil V. Tatarka v roku 2000.

2.Zostup z vrcholu s obídením V hrebeňa do Východnej Volej štrbiny a k Žabím plesám (I),1/2 hod. Z vrcholu dole smerom na SV cez dva stupne na výhodné stanovište. Tu šikmo doprava dole veľkým vhlbením asi 70 metrov. Vo vhodnom mieste traverz doprava na V hrebeň a ešte niekoľko metrov do Východnej Volej štrbiny. Zo štrbiny priamo dole žľabom na trávnatú policu pod JZ stenou.