Home      Hlinská veža - 2330 m
Výber steny / Face selection:    N
Popis:

Hlinská veža je výrazný štít v bočnej rázsoche vedúcej od hlavného hrebeňa ku Kriváňu. Vrcholí nad troma dolinami Hlinskou, Mlynickou a Mengusovskou. Veža je uzlovým bodom kde sa spája od juhu hrebeň Bášt, od severu hrebeň Kôprovského štítu a od západu hrebeň Hrubô. Od Štrbského štítu ho oddeľuje ľahko priechodné Mlynické sedlo (starší názov - Sedlo pod Parohami), od hrebeňa Bášt resp. od Veľkej Capej veže Baštové sedlo a od Kôprovskej veže priechodné Hlinské sedlo. Prístup k turisticky dostupnej veži je pomerne jednoduchý. Do Mlynickej doliny spadá miernými zrázmi, zatiaľ čo do Mengusovskej a Hlinskej doliny zráznymi stenami. Severná stena nad Hlinskou dolinou svojím charakterom je určená predovšetkým na pekné zimné lezenie.
Prístup k severnej stene: 1. Cez Mengusovskú dolinu (najpraktickejšie) od Popradského plesa modrou značkou smerom na Hincové plesá, a ďalej do Vyšného Kôprovského sedla. Cez sedlo do Hlinskej doliny a traverzom doľava po svahoch pod S stenu Hlinskej veže. (Možný je prechod aj cez nižšie položené Nižné Kôprovské sedlo, alebo dokonca priamo zo Satanej kotlinky cez úzky žlab, ktorý vedie do priechodného Hlinského sedla, a dole cestou 1 pod stenu). Pozri fotogalériu Mengusovskej doliny.
Žlab medzi Kôprovskou vežou a Hincovou vežou .
Vyšné Kôprovské sedlo nad Hlinskou dolinou.
2. Cez Kôprovskú dolinu -Turistickou značkou (žltá) z Podbanského smerom do Tichej doliny, odbočkou po modrej značke a Kôprovskou dolinou - odbočíme do Hlinskej doliny a smerom na Vyšné Kôprovské sedlo popod celý masív Hrubô až po koniec doliny. Pred výšvihom do sedla odpočíme doprava pod severnú senu Hlinskej veže. (zdĺhavé a nepraktické).

Zostup:

Zostup do Mengusovskej doliny nie je vhodný a ani ho neodporúčame. Z vrcholu na J kúsok hrebeňom potom trávnatými stupňami, do Baštového sedla medzi Hlinskou vežou a Veľkou Capou vežou. Ťažšie úseky obchádzame sprava. V sedle končí hrebeň Bášt. Zo sedla dole do Mlynickej doliny vedie sutinový kužel (v zime na snehu) ku Vyšným Kozím plesám (CH - I. , 1,5 hod.) a turistickým chodníkom na Štrbské pleso. Alebo - z vrcholu hrebeňom smerom ku Štrbskému štítu do Mlynického sedla. I, 30 min. Zo sedla v zime na snehu cestou 9. do Hlinskej doliny, alebo najľahšie priamo dole do Mlynickej doliny na čistom snehu (v zime je sedlo prístupné i na lyžiach.) 0,5 hod.