Home      Belasá veža - 2290 m
Výber steny / Face selection:    S
Popis:

Belasá veža je rozložitý štít a tvorí uzlový bod hlavného hrebeňa Vysokých Tatier. Od Zmrzlej veže ju na JZ oddeľuje Zmrzlé sedlo. Od Jahňacieho štítu zo severu Kolové sedlo a smerom k postrannej rázscoche vedúcej k Jastrabej veži Belasá štrbina, v ktorej končí obľúbený Karbunkulový hrebeň (Jastrabie sedlo - Belasá štrbina) rozdeľujúci Červenú a Malú Zmrzlú dolinu. Lezecky zaujímavá je jej južná stena, ktorá bola lezecky objavená až v 70 rokoch, pretože je trochu v tieni navštevovanejšieho Malého Kolového štítu a masívu Kopiniakov.
Prístup Do Malej Zmrzlej doliny pozri - Kolový štít.

Zostup:

Zostup: Do Červenej doliny - ľahkým hrebeňom (II) do Belasej štrbiny, z nej rovno dole žľabom na stranu Červenej doliny miestami po ľavej strane až do miesta kde vľavo v stene Belasej veže sú položenejšie trávnaté prerušované pásy , traverz doľava asi 100 metrov k rokline pod hrebeňom Belasej veže - roklinou, lepšie však trávnatým hrebienkom vpravo od nej do doliny na turistický chodník. (I) cca 1,0 hod. Do Malej Zmrzlej doliny - Hrebeňom bez ťažkostí do Zmrzlého sedla a cestou č.1 - dole do doliny (I) cca 1,15 hod.