12. Cez okno (VI)
Route description
Popis cesty

Ďuri Švingál, Andrej Šoltýs 6.7.2024

Info: Okrem prvého sú všetky štandy na vlastnom istení, nepoužili sme žiadne skoby. Cesta je v dobrej skale, trochu zamachovatelá, ale snáď sa to časom olezie. Nazvali sme to "Cez okno" zo zrejmých dôvodov.
1.dl. (II-III) sledovať líniu pevnej skaly viac menej po ostrí rebra. Keď to začne byť strmé, prekrok do trávnatého vhĺbenia doprava. Tu je štand na skobách z nejakej nepopísanej cesty - asi nástupový variant do prostredného piliera.
2. dl. (VI) ďalej po ostrí rebra do systému kútikov, nimi hore a mierne doprava. Nad kľúčovým miestom (seknutý starý friend) ide variant piliera doľava, naša cesta rovno hore, štand v trávnatom kúte.
3. dl. (II-III) dlhý traverz cez pravý žľab. Štand v spádnici výraznej poruchy v štítovej stene.
4. dl. (V) pekné lezenie systémom porúch takmer plných 60m. Kúsok nad štandom zostal po nás zaseknutý modrý Kong vklínenec.
5. dl. (V) logická línia kútami a špárami, štand na pohodlnom balkóniku.
6. dl. (VI) machovou stienkou - kľúčové miesto krátke a technicky nenáročné, ale ťažko zaistiteľné (mikrofriendy alebo offsety), štand v okne na pravom pilieri.
Dolez pravým pilierom. Fototopo pozri foto pri ceste.