1. Bocek - Ondrová - Puškáš JZ stena (IV-V) 4 h.
Route description: At the moment only in SK language, sorry, You can use chrome&translation

K. Bocek, Z. Ondrová, A. Puškáš, 24. 7. 1949
Zima: V. Karoušek, A. Kucharík, 13. 2. 1955

Popis: Od západného piliera sa tiahne doprava stred steny, ohraničený vpravo rebrom. Nástup od rebra doľava cez trávnaté lávky asi 80 metrov. Stojíme na plošine ohraničenej zľava kolmou stenou, sprava rebrom, medzi ktorými sa skláňajú šikmé platne. Traverz doprava a ťažko priamo na rebro asi 15 m. Po 30 metroch po dobrých stupoch a záchytoch opustíme rebro, ktoré sa tiahne doprava a stojíme na okraji úžľabiny. Cez ňu priamo do steny a ňou hore k previsu, ktorý obchádzame zľava, ťažko. Ďalej na trávnatú trojuholníkovú plošinu. Z nej zárezom priamo hore cez vytláčajúcu stienku, ďalej doprava cez 5-metrovú stienku, exponované, na širokú trávnatú lávku. Z nej priamo hore asi 7 metrov; jej previsnutú časť zdolávame zľava, po pravej ruke máme sedieľko, z ktorého sa dvíha pokračovanie rebra. Pred nami je vrcholová partia, zľava obrovské platne ohraničené sprava kulisou tvoriacou mohutný zárez tiahnúci sa až na sutinovú terasu Baraních rohov. Lezieme v záreze asi 30 metrov. Odlial priamo hore až pod previs a cezeň veľmi ťažko hore, dalej do komína s vyčnievajúcim a vytláčajúcim blokom. Cezeň doľava na plošinu s balvanmi. Z nej priamo hore na západný pilier, ktorý ústi do sutinovej plošiny Baraních rohov. Odtiaľ asi 10 minút cez nahromadené skaly na vrchol. Pevná skala. 4 hod. Zima: Striedavá snehovo-skalná túra.