4. Pravé rebro (IV) 2h.

H. Caureová, G. Cauer, E. Probstová, D. Reichart, 6.7.1932

4a - variant nástupu (I), cesty vedúce do Granátového kotla a Hornej Granátovej štrbiny APIV/XIII-č15. Pravým rebrom steny-Spočiatku na široké trávniky dosť napravo od Kvetnicového žľabu spadajúceho spod Bradavice. Nimi šikmo doprava medzi platňami k dolným nápadným vežiam juhozápadného rebra. (Opálové Mníchy) Pod vežami doľava na štrbinu, nad hornú vyššiu z nich. Možno na ne ľahko vystúpiť. Ďalej ľahko po tráve vľavo od ďalších 3 vežičiek hore na široké sedlo, ktorým možno ľahko zostúpiť doprava do rokliny. Tu sa rebro dvíha do výšky. Najprv, vpravo trhlinou hore, ďalší výšvih obídeme zprava. Traverz doprava ku zráznej rokline a touto k stene, ktorou nazad na rebro. Ďalšiu vežu lezieme priamo, alebo obídeme zľava. Zo štrbiny za vežou doprava ku trhline a tou hore k zubu v hrebeni a odtiaľ traverz 5m doprava ku žliabku, okolo výklenku doľava na hranu. (alebo obídeme vpravo). Hranou 100 m na vrchol Opálovej steny. V túre možno pokračovať až na Opálovú vežu a Rohatú vežu. V zime pekná snehovo-skalná túra.