13. Cesta M. Blahouta a V. Haleša (V-VI) 4,5h.

M.Blahout a V.Haleš 17.8.1955, K3-1615

Južná stena juhovýchodného rebra. - Nástup je v spádnici vrcholového komína pod tmavým žliabkom. Tridsať metrov po ľahkých stupoch na začiatok žliabku, ktorý smeruje doľava. Žliabkom až do miesta, kde sa rozdvojuje. Teraz trhlinou vpravo, krajne ťažko, cez previs na stupeň na hrane a na plošinu. Istenie. Odtiaľ , 15 metrov pravou stranou doľava stúpajúceho kúta až na trávnatú policu s nápadným blokom. Od bloku doprava do rohu a cez previs na jeho pravú hranu. Vhĺ bením priamo hore a po troch metroch doprava na hranu. Traverzom vpravo krajne ťažko až do rohu pod previs. Kútom cez previs na stupne. Doľava na plošinu pod nápadným hladkým kútom. Tridsať metrov rozporom pravouhlým hladkým kútom hore až do širokého žľabu. Šikmo žľabom k vrcholovým stenám pod nápadný okrúhly previs s červenými škvrnami. Vpravo pozdĺž neho stienkou so šindľovitými záchytmi, krajne ťažko, hore. Ustupujúcim zárezom mierne doľava a traverzom na trávnatý balkón pod nápadný komínik. Hore uzavretým komínom, krajne ťažko, až pod škárku. Ňou na hranu a po trávnatých stupňoch pod široký vrcholový komín, viditeľný zdola. Komínom až pod previs, previsnutou stienkou vľavo na hranu krajne ťažko. Hranou na vrchol. Výstup v pevnej skale.