6. Pravý pilier (V) a variant (6-) 3,5 h.

T. Mastihuba, J. Sláma, leto 1955.
J stenu Malého Kolového štítu ohraničuje z pravej strany pilier, ktorý vlastne oddeľuje stenu od Zadnej Sklenenej štrbiny. V dolnej časti sa stráca a prechádza do otvorenej steny. Vstup do skál je priamo zo sutiny, v otvorenej stene v spádnici piliera. Lámavým žľabom !!! 50 metrov na širokú plošinu (rampu). Ďalej 20 m doľava hore smerom k veľkému platňovitému výlomu v ľavej strane piliera. 4 metre traverz na sutinovú plošinku pod výlomom. Po odštiepených platniach 20 metrov hore, potom ľahký traverz doprava na trávnatú rímsu na pilieri. Ďalej stále hore pilierom na vrchol. Nad rampou pevná skala.

6.a "Britská varianta" vo vrcholovej platni (6-)
R. Lienerth, leto 2011. Autor priloženého Fototopo.
Info: Až pod markantní plotnu pod vrcholem shodně s cestou J Pilíř. Vrcholovou plotnou přímo cca 8 - 10m stále vpravo od původní linie cesty vedoucí po hraně plotny. Pozn. - v linii výstupu není zanecháno žádné jištění, cca 40 m variantu je zajištěno dvěma frendy (cam 1 a 2) a třemi vklíněnci. UK klasifikace E3 5b.