8. Direttisima Pravej veže (V+A2, RP8) 5h.

M. Černý, P. Pochylý a J. Unger-Zrůst, 15.8.1967
2.leto:I.Fiala, P.Kaiser leto 1968
3.leto:L.Hodál, P.Kotry sept.1969
1.RP: P.Korczak, T.Opozda (VIII)
2.RP: M.Tomaszewski, M.Michalek, 13.8.199

Výstup je veľmi pekný, v pevnej skale. Vstup do steny je vľavo od cesty 9 - vhĺbením, za výrazným veľkým odštiepeným blokom. Za blokom hore na jeho vrchol (IV). Odtiaľ mierne vpravo do kúta a ním hore (IV), potom doprava na krátky pilierik a na plošinku na jeho konci. Plošinka je na úrovni výraznej strechy. Z plošinky ponad strechu traverz doľava a pásmom platní a malých previsov schodovite doľava pod druhú výraznú strechu. Krátkym kútovitým zárezom až do miesta, kde strecha má trojuholníkový výlom ( V+, A1, RP6). V tomto mieste strecha väčšmi prečnieva. Ďalej krok doprava dole a cez dvojité zalomenie strechy priamo hore (A2, RP8) cez ďalšiu striešku na policu (V+). Odtiaľ systémom zárezov v platniach (IV, IV+) 5 až 6 dĺžok lana priamo na vrchol pravej veže. Z nej sutinovými žľabmi na vrchol Kolového štítu.
Pozn: Z mailu od P.Zavackeho (SL): liezli sme spominanu cestu, a ten previs co ma byt za 8 je omnoho tazsi. Volny prelez by kludne mohol byt aj cca 9 (mozno nieco ulomene). Dali sme tomu 8+A0 - jeden boulder krok haknuty po skobe. V previse su skoby. Nie je to nie je velmi pekna cesta.