15. Bendíkova cesta (V) 5h.

J.Bendík, A.Štolc, 29.3.1958, info:AP3/85, K2/1387

Nástup je 15-20 m. vľavo od Krupitzerovho komína v charakteristickom trojuholníku. Škárou zľava doprava pod vytláčajúci previs, ktorý prekonáme zľava, veľmi ťažko, odtiaľ ľahším terénom na snehové polia, ktoré prechádzajú vľavo roklinou, končiacou previsnutým komínom. Nejdeme žľabom,ale pod prvé previsy, 15 m. priamo odtiaľ traverz doprava 10 m., potom cez výšvih doľava na dobré stanovisko. Priamo hore na hladkú platňu, končiacu previsom, traverz po platni na hranu, 6 m., prekrok dolu cez žliabok a ťažký traverz šikmo doprava skoro na hranu rebra, ohraničujúci previsnutý komín. Platňou pod previs, ktorý prekonávame priamo, staré skoby, veľmi ťažko, odtiaľ doľáva na dobré stanovisko. Pred nami sú platne, ktoré sa končia previsom. Rovno hore pod previsy, veľmi ťažko, odtiaľ prekrok doľava na hranu a ďalej spočiatku ťažšie, potom ľahšie, asi 40 m. na snehové polia, končiace krátkou stienkou. Traverz doprava a žľabom hore na ďalšie snehové polia, po ľavej strane sutinovou roklinou hore na východný vrchol. Lezené len za zimných podmienok.