Pekné tatranské staré klasické cesty, ktoré boli a sú často lezené, viedli niektorých starších tatranských lezcov k
tomu, aby preistili tieto populárne cesty, nakoľko dochádzalo k znehodnocovaniu skaly neustálym vybíjaním skôb na štandoch a pod. Nezanedbateľným aspektom preistenia bola aj bezpečnosť na týchto frekventovaných cestách. Žiarivým príkladom bol Vlado "Gypsy" Tatarka, vynikajúci horolezec a záchranár, s citlivým prístupom k výberu takýchto ciest a spôsobu ich preistenia. Preto na väčšine ciest boli preistené hlavne stanovištia a sem tam postupové fixné body, aby krása cesty zostala nedotknutá, prípadne dokonca jediný borhák. Po ňom, bolo preistených ešte niekoľko ďalších ciest. Do ciest si je teda potrebné vziať istiaci materiál, frendy a čoky a aspoň 2x50m lano, skoby nie sú väčšinou potrebné. V zozname nie sú uvedené nové športové cesty a ťažšie technické cesty, v súčasnosti športového charakteru, vybavené fixným istením, ako napr. cesty na Jastrabej veži, Ošarpancoch a pod. V súčasnosti sa stará o sanovanie a preisťovanie ciest Správa Vysokých Tatier pod gesciou SHS James.